Memories of a Cottager - Thoughts about Fulham Football Club from a Swede's perspective
Memories of a Cottager -

The Whites Go Marchin' On!

Fulham celebrate their late equaliser

Fulham fortsätter sitt förlustfria tåg. 0-0 mot Spurs på annandagen följdes upp mot imponerande 2-2 mot "lillebror" Chelsea. Den sistnämnda matchen är den som finns i mitt huvud just nu och glädjeyran var stor när jag nåddes av resultatet.
Som ni kanske vet befinner jag mig i USA och Florida för lite semestrande över jul och nyår, den här matchdagen stod fiske på schemat och vi begav oss ut med en båt från den lilla byns hamn. När klockan närmade sig 9 kunde jag inte tänka på annat, pulsen gick upp drastiskt när bilderna av the Cottage kom upp i huvudet, visionen om stämningen och den förväntansfulla publiken.

Efter matchens slut kunde jag inte heller tänka på något annat och ville verkligen få reda på resultetet i en match då jag befarade det värsta. Men då plingade det till i min fars mobil och högt läste han: "Fulham - Chelsea 2-2, Dempsey tvåmålsskytt." Lättnad och glädje spred sig i kroppen, Fulham hade gjort det, för nionde matchen i följd undvek man en förlust och känslan att det var Chelsea man tog en poäng av, är obeskrivlig.

Notera också att man kvitterar bara någon minut från slutet och det genom Clinton Dempsey som gjorde Fulham's båda mål denna match. Nästkommande ligamatch är mot Rovers och nya tränaren Sam Allardyce hemma på Craven Cottage.

Nionde raka, stort!
Newcastle Home - 2-1
Spurs Home - 2-1
Pool Away - 0-0
Villa Away - 0-0
City Home - 1-1
Stoke Away - 0-0
Boro Home - 3-0
Spurs Away - 0-0
Chelsea Home - 2-2

Fulham - Chelsea 2-2
'9 Dempsey (1-0)
'50 Fat Frank (1-1)
'72 Fat Frank (1-2)
'89 Dempsey (2-2)


He scores with his left
He scores with his right
That boy Clinton Dempsey
Makes Drogba look shite
Mattias Berg

Kommentarer
Postat av: E

Fy fan va skönt, jag talar nog för alla Liverpoolare när jag bockar och bugar för detta underbara resultata! Grymt!

2008-12-29 @ 00:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0