Memories of a Cottager - Thoughts about Fulham Football Club from a Swede's perspective
Memories of a Cottager -

FFC - Manchester Blue

Fulham inledde den tidiga lördagsmatchen på sämsta sätt. Orörligt, passivt och utan minsta spår av inställning. Bara för att göra saken värre gör Benjani 1-0 på ett alldeles för enkelt sätt i bara den 6:e matchminuten. Jag hade haft ett Citymål på känn i början då inte ens jag hemma i soffan var på tårna och uppe i puls än.
City fortsätter att ha mycket boll och främst på deras högerkant genom för dagen mycket duktige Zabaleta som gång på gång fyllde på ifrån backplats. Men Fulham arbetade sig in i matchen och tog över mer och mer efter 20 min. Skapade några halvchanser tills han klev fram. Gjorde sitt första mål för iår. Ingen mindre än Jimmy Bullard! Bullard tog en löpning på 50 meter ungefär (som vi för övrigt gärna ser mycket oftare), väntade på rulle så att han inte blev offside och stack perfekt på Zamora's fina passning. Jag tyckte att Bullard kom lite ur vinkel och trodde att en passning var på sin plats men Bullard ville annat. Han sneglade på Capello på läktarplats innan han smällde in kvitteringen i det bortre hörnet! PANG! Här vaknade jag även till liv, underbart med huset för sig själv vid sådana här ögonblick. Fulham tog nu över och City höll med nöd och näppe ut till paus.
Andra 45 var relativt jämna, City fortsatte skapa via Zabaleta och Bullard höll i det mesta av Fulhams spel. Halvlekens bästa chans hade också Bullard när han drog på en frispark från 40 (!) meter och tvingade Hart till en jätteräddning.

Man of the Match (Hemmalaget): Jimmy Bullard. Stod för det mesta av Fulham's spel och även för lagets enda mål. Nära att bli matchhjälte.
Man of the Match (Bortalaget): Pablo Zabaleta. Ständigt farlig och kom runt väldigt bra på Fulhams vänsterkant. Assist till målet.




Nu väntar Stoke borta. Borta. Borta. Borta... Fulham har inte vunnit just borta sedan förra säsongen då kontraktet bärgades mot Pompey på Fratton Park. Är det dags att visa klass och besegra bortatrenden mot Potters kanske?

Jim Bullard, Bullard
He's better than Steve Gerrard
He's thinner than FAT Lampard
Jim Bullard, Bullard
Mattias Berg

Kommentarer
Postat av: Julia fossifossifossi

mattias! jag kom på vad det andra roliga var på hata göteborg!!

- är du göteborgare? skånskdialekt, lite upphetsad

- jaa det är jag! göteborsdialekt, glad

- jag hatar göteborgare skånskdialekt, avsmak



hahahaha ;D

2008-12-11 @ 22:56:39
URL: http://anincrediblemess.blogg.se/
Postat av: future fulham;)

Bergie, fortfarande övre halvan, LETS HAVE IT

Väntar dock fortfarande på " when the ball hits the net, whose the scoarer, you can bet it's Zamora." När ska Bobby näta...

2008-12-14 @ 20:53:54
Postat av: Mattias

Haha Julia. :D



Andrew: Vi får försöka hålla oss där ett tag till i alla fall. Hoppas att vi får behålla Brede och Bullard så kan det vara en bättre placering än på flera år.

Hoppas fortfarande att jag får göra en intervju med dig innan Manchester - Fulham i februari! :D

2008-12-16 @ 09:56:34
URL: http://fulhamfc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0